Underdirektør til Handelsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren leder, der kan skabe resultater ved at sikre følgeskab og stabil driftsledelse? Vil du gøre en forskel for en hel organisation ved at fastlægge strategiske rammer og opbygge processer, der bidrager til sikker drift af høj kvalitet? Og vil du præge kulturen i en samfundsvigtig myndighed og bidrage til, at Toldstyrelsen er en rigtig god arbejdsplads? Så er du måske vores nye underdirektør.

Bidrag til tydelig strategisk retning og sikker drift
Som underdirektør for Handel bliver du en del af Toldstyrelsens direktion og bidrager aktivt til det strategiske grundlag for styrelsens to kerneopgaver: smidig handel og effektiv kontrol. Du får en væsentlig rolle med hensyn til at sætte en tydelig retning for afdelingen og skabe følgeskab blandt lederne.

En prioriteret opgave bliver at sikre effektiv driftsstyring af høj kvalitet. Du får ledelsesrummet til at sætte den strategiske retning for arbejdet og tilrettelægge interne og eksterne processer, så idéer og visioner bliver omsat til konkrete og målbare resultater. Toldstyrelsen er ved at sætte en ny strategisk og organisatorisk retning, som du vil skal være med til at udmønte over de næste år.

Du vil stå i spidsen for p.t. 17 ledere og mere end 350 medarbejdere. Driftsenhederne i afdelingen har en stor faglig bredde og er fordelt på lokationer over hele landet, hvor de via vejledning, ekspedition og administration af toldprocedurer sikrer smidig handel på tværs af grænser.

Erfaring med ledelse af ledere, fokus på relationer og stærke juridiske kompetencer
Du har solid ledelseserfaring fra en politisk ledet organisation, gerne på topledelsesniveau.

Vi lægger desuden særlig vægt på, at du:

  • har et særdeles godt kendskab til jura og forvaltningsret og har offentlig sagsbehandling helt inde under huden
  • har opnået resultater med udvikling og ledelse af en større driftsorganisation
  • kan navigere i snitfladerne mellem de politiske interessenter, den faglige opgaveløsning og en konstruktiv dialog med erhvervslivet, brancheorganisationerne og Skatteministeriets departement
  • opbygger gode relationer og kommunikerer tydeligt, så der skabes resultater i det tværgående samarbejde
  • er en troværdig og handlekraftig leder, der skaber et effektivt og tillidsfuldt fællesskab mellem lederne, så de samarbejder, er beslutningsdygtige, skaber de ønskede resultater og bruger hinanden til læring, sparring og videndeling
  • har et digitalt mindset.
Vi sikrer smidig handel
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Styrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I handelsenhederne arbejder vi hver dag på at sikre smidig handel på tværs af grænser og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 12:00 den 7. august 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Spørgsmål besvares gerne af styrelsesdirektør Christian Lützen på telefon 72 37 77 52.

Første runde samtaler afholdes i Aarhus den 14. august 2023. Derudover skal du afsætte tid til tests, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen. Testtilbagemeldingssamtale afholdes virtuel den 22.og 23. august. Anden samtale afholdes den 28. august 2023. Vi forventer at anvende test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. november 2023 eller efter aftale.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via PET kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIG (HEM), da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej 1 , 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169980&DepartmentId=9411&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861587

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet