CFO til Staermose Industry A/S

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en stærk økonomisk baggrund, og motiveres du af at tage ansvar for at skabe udvikling og vækst? Kan du koble data og analyser og derigennem bidrage med indsigt, som kan danne grundlag for store strategiske beslutninger? Så er du måske den rette kandidat til jobbet som CFO ved Staermose Industry A/S.

Du vil blive en del af en virksomhed, som er kendetegnet ved stor fleksibilitet, frihed under ansvar og godt kollegaskab. Staermose Industry er en virksomhed med fart over feltet, og som har gennemgået en stor udvikling de seneste 14 år. Vækstambitionerne er fortsat store, så du vil som CFO få en vigtig rolle og et stort ansvar for at udvikle og styrke økonomifunktionen og på den måde være med til føre virksomheden sikkert og ambitiøst ind i en spændende fremtid.

Din arbejdsdag hos Staermose Industry

Stillingen er nyoprettet, og du vil derfor i høj grad selv få indflydelse på, hvordan din arbejdsdag kommer til at se ud. Du refererer til CEO, som du også kommer til at arbejde tæt sammen, ligesom du også vil blive en del af ledergruppen og deltage i bestyrelsesmøder. Du kommer derfor helt ind i maskinrummet, hvor de store beslutninger træffes, og hvor du vil have stor indflydelse qua din indsigt og inputs. Som CFO bliver du en vigtig sparringspartner i forhold til dialoger og forhandlinger generelt, ligesom du naturligvis også selv vil få store beføjelser med hensyn til beslutningstagen inden for dit eget område.

Blandt dine primære opgaver i stillingen vil du skulle:

  • Styre, udvikle og overvåge alle økonomiske funktioner, herunder budgettering, finansiel rapportering, forecasts, cash flow og likviditet
  • Analysere data og præsentere anbefalinger til forbedring af virksomhedens økonomiske resultater og effektivitet – herunder også i forhold til investeringer i maskinel og forbedring af processer
  • Foretage løbende vurdering af virksomhedens finansielle position og rapportere til ledelsen og bestyrelsen, herunder blandt andet rentabilitet i bred forstand
  • Sikre overholdelse af lovgivningsmæssige krav og regnskabsstandarder

Kerneopgaven i stillingen er at sikre, at Staermose Industry er en rentabel og økonomisk veldrevet virksomhed, og hvor udvikling og ambitioner går hånd i hånd. Det kræver blandt andet opbygning og udvikling af økonomifunktionen, som i de kommende år vil få en stor rolle qua de store vækstplaner. Afhængigt af den rette kandidats ønsker, interesser og erfaring kan vedkommende desuden komme til at arbejde med forankring af ansvarsområder som ESG, compliance og lignende, ligesom der også kan komme opgaver i forhold til videreudvikling af Power-BI i fællesskab med CTO’en.

Din arbejdsdag vil være på kontoret i Odder, men du vil opleve stor frihed til selv at planlægge din arbejdsdag. Der er derfor også mulighed for hjemmearbejde.

Hvem er du?

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, eksempelvis HD eller cand.merc.aud., og mindst 5-6 års erfaring fra en økonomistilling i en produktionsvirksomhed. Om du har siddet som revisor, business controller eller regnskabschef, så er det vigtigste, at du har styr på det regnskabstekniske, og at du kommer med en god forretningsforståelse og strategisk sans. Stillingen er oplagt til dig, som rent fagligt besidder de rette kompetencer, men måske endnu ikke har taget skridtet op til en CFO-stilling.

Som person besidder du et stort drive og en masse energi, lyst og mod. Du er en holdspiller, som samtidig kan arbejde selvstændigt, og i forhold til de forretningsudviklende elementer i stillingen formår du både at tænke strategisk og ud af boksen. Derudover er du en ambitiøs, empatisk og synlig person med gennemslagskraft, og du formår at formidle dine budskaber klart og tydeligt.

Staermose Industry tilbyder:

  • Ansvar og udvikling i en succesfuld produktionsvirksomhed med store vækstambitioner.
  • Dit arbejde vil blive værdsat, og du vil kunne opleve, at det gør en forskel.
  • Du bliver en del af ledergruppen og er med til at træffe beslutninger, ligesom du vil skulle deltage på bestyrelsesmøder
  • Et særdeles godt kollegaskab.

Staermose Industry vægter socialt samvær meget højt både i dagligdagen og ved forskellige sociale arrangementer. Derfor tager man hvert år på en tur, som i år går til Berlin, hvor de skal køre Trabant. Tidligere har det været skiture, besøg på messer og lignende. I dagligdagen plejer en del medarbejdere fællesskabet med en fyraftensøl eller et glas vin.

Hvem er Staermose Industry?

Staermose Industry er en veletableret produktionsvirksomhed med store vækstambitioner. De har specialiseret sig i pladebearbejdning, laserskæring, stålkonstruktioner og isoleringskabinetter og fungerer som underleverandør til maskinproducenter, metalindustrien og byggebranchen. Virksomheden beskæftiger cirka 90 medarbejdere, hvoraf cirka 20 er på kontoret og resten i produktionen.

Stillingen er placeret i Odder, hvor Staermose Industry har flere adresser.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Asgaard Recruitment, Porsborgparken 8C, 9530 Støvring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://asgaardrecruitment.dk/stillingsopslag/?hr=show-job/156323&linkref=123256&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878053

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet