Fysioterapeut til Solbjerg Plejehjem

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Søger du et meningsfuldt og nærværende arbejde med borgeren i centrum, samt høj mono- og tværfaglighed?  Hos Solbjerg plejehjem får du mulighed for, at komme indenfor hos beboerne og hjælpe dem med at få lysten og glæden ved bevægelse tilbage. 

På Solbjerg plejehjem vil du opleve varmen og hjemligheden fra det koncept, som vi arbejder ud fra - nemlig Eden Alternativ filosofien, som har den helt grundlæggende tankegang, at borger er herre i sit eget liv. Beboerne skal inddrages og medbestemme i deres hverdag på plejehjemmet. 

Du kommer til at varetage fysioterapeutiske opgaver i husets tre teams, hvor der er 39 lejligheder. 

Du skal arbejde i henhold til Servicelovens § 86.1 og § 86.2, samt genoptræningsplaner § 140 og vederlagsfri fysioterapi § 140a.

Desuden vil du komme til at arbejde ud fra MSO's ledetråde.

Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. P.t. forventes tjenesten fortrinsvis at være i dagvagt/aftenvagt/nattevagt.

Din profil:
Som medskaber af det gode hverdagsliv på Solbjerg plejehjem ønsker vi at du:

  • Er uddannet fysioterapeut
  • Gerne med erfaring indenfor den geriatriske målgruppe
  • Er god til at arbejde struktureret og holde overblikket
  • Gerne med erfaring indenfor forflytninger og hjælpemidler
  • Har en god kommunikation med beboere og pårørende
  • Kan være initiativrig og spontan
  • Bidrager positivt i netværkssamarbejdet i Distrikt Syd
  • Kan være fagligt og tværfagligt reflekterende og være nysgerrig i ny faglig viden 
  • Kan tænke kreativt og selvstændigt i opgaveløsninger
  • Er åben for ny teknologi og har gode IT- og dokumentationskompetencer - vi bruger CURA

Dine opgaver som vores fysioterapeut indebærer følgende:

  • Udredning af beboernes fysiske funktionsniveau
  • Rehabilitering af beboerne i hverdagen i tæt samarbejde med dine øvrige kollegaer
  • Genoptræning af beboernes nedsatte funktionsevner via træning eller deltagelse i meningsfulde aktiviteter
  • Vurdering af muligheder og krav i omgivelserne, samt evt. indretning af hjemmet
  • Tilpasning af hjælpemidler og vurdering af forflytninger i samarbejde med plejepersonale
  • Deltage i plejen, hvor det er relevant.
  • Planlægning og koordinering af borgerforløb - vi anvender Forløbsmodellen
  • Samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Rådgivning og vejledning til kollegaer, beboere og pårørende

     

Derfor skal du vælge os:

Med udgangspunkt i Eden Alternative filosofien skaber vi et hjem, hvor dyr, planter, børn og unge er integreret i beboernes hverdag. Desuden er spontanitet, selvbestemmelse og medmenneskelighed også en vigtig del af hjemmet. Det skal være et hjem, hvor man selv kunne tænke sig at bo, den dag vi selv måtte have behov for at flytte på plejehjem. 

Hos os får du:

  • En god og grundig introduktion til huset og dine arbejdsopgaver
  • Din egen mindre træningssal med gangbarre, cykel og ribbe mm., samt adgang til større træningssal med diverse maskiner
  • Mulighed for selv at tilrettelægge din dag
  • Tværfaglig sparring med resten af teamet
  • Muligheder for efteruddannelse og kompetenceudvikling, som Aarhus kommune tilbyder
  • De bedste kollegaer og et godt arbejdsmiljø

     

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 01-12-2023

Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst. 

Der er fleksibilitet i forhold til antal arbejdstimer pr uge.

Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 30

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Marianne Pind på5157 6875 eller mpi@aarhus.dk.

Ansøgning
Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfristen er 24-10-2023

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 27-10-2023  mellem kl. 10.00  og 14.00

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.


  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Elmevangsvej 2, 8355 Solbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923992

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet